Winkelen begint met comfortabel parkeren

7 september 2016

ECE, Europees marktleider in de ontwikkeling van commercieel onroerend goed, heeft onlangs een onderzoek gedaan naar het belang van diensten in winkelcentra. De uitgebreide studie toont aan welke diensten bezoekers van shopping centers belangrijk vinden, welke ze verwachten, welke hen verrassen en welke het bezoek uniek maakt. Het onderzoek is gedaan onder 1000 bezoekers van winkelcentra in Duitsland (niet alleen ECE). In totaal zijn er zes onderdelen onderzocht, genaamd als thuis, aankomst, informatie, winkelen, ontspanning en vertrek.

84% van de bezoekers geeft in het onderzoek aan dat de aankomst bij een winkelcentrum erg belangrijk is. De helft van de bezoekers komt met de auto en per jaar rijden zo'n 300 miljoen auto's ECE shopping centers binnen. Dat parkeren een belangrijk onderdeel is, mag dus gezegd worden. Een aangename aankomst zorgt voor een goed begin van een dag winkelen. Hetzelfde geldt voor het vertrek; 80% van de respondenten geeft aan dit belangrijk te vinden. Na het winkelen wil je gemakkelijk en snel het winkelcentrum weer kunnen verlaten.

Voor shopping centers kunnen wij met ons parkeerdaksysteem toegevoegde waarde bieden. Door parkeergelegenheid op het dak of op de verdieping boven de winkels te situeren, hoeft er geen extra ruimte rondom het gebouw gebruikt te worden en zijn de onderliggende winkels voor het publiek altijd snel te bereiken. Dit is zowel voor de bezoekers als de huurders een voordeel. Met Pardak® maken we een veilige, aantrekkelijke en duurzame parkeergelegenheid voor hoge gebruiksintensiteit met veel parkeerbewegingen. In Europa deden we dat al bij diverse shopping centers, want winkelen begint met comfortabel parkeren.

Lees het hele rapport hier: ECE MARKET RESEARCH N0. 2/2016: AT YOUR SERVICE: The Importance of Services in Shopping Centers