Nieuws

Digitale afleverbonnen

9 januari 2019

Per 15 januari 2019 schakelen wij over op digitale afleverbonnen. Vanaf die dag werken al onze chauffeurs met een tablet, waarop je de levering aftekent en direct de afleverbon via e-mail toegestuurd krijgt. Handig, snel en duurzaam. We leggen uit wat er precies verandert en waarom we dit doen.

Wat is de grootste verandering voor mij als klant?
“Je tekent geen papieren afleverbon meer, maar tekent voortaan af op een tablet van onze chauffeur. De afleverbon wordt vervolgens vrijwel direct per e-mail verstuurd. Dit geldt ook voor de afhandeling van een retourlevering.”

Hoe gaat dit in z’n werk?
“Als de vrachtwagen onze productielocatie binnenrijdt, krijgt hij digitaal laadinstructies. Bij aanvang van de dag is dit inclusief een voertuig safety check-instructie. Na het laden en de controle van de order wordt tijdens het uitrijden de afleverbon naar de app van de chauffeur gestuurd. De chauffeur rijdt naar het adres om de order te lossen en daar controleert én tekent de klant de afleverbon op de tablet van de chauffeur. Op de bon kunnen ook meteen opmerkingen of foto’s toegevoegd worden. Hierna ontvangt de klant via het opgegeven e-mailadres de afleverbon in pdf-formaat.”

Wat is het voordeel van zo’n digitale afleverbon?
“Er zijn veel voordelen! Een digitale afleverbon zal niet snel zoekraken en is niet gevoelig voor invloeden van buitenaf, zoals het weer. Een papieren bon die tussen de materialen buiten ligt, kan door weer en wind weleens onleesbaar worden. Verder kan de klant direct via de app feedback geven. Vragen en opmerkingen komen meteen bij onze medewerkers terecht. En we gebruiken natuurlijk geen papier meer, iets dat past binnen ons duurzame beleid. Een digitale afleverbon is handig, snel en duurzaam.”

Hieronder vindt je een fictief screenshot van de app waarop je aftekent.

Vragen hierover?

Neem contact op Tanja Kiliaan
t.kiliaan@zoontjens.nl
+31 6 10 91 84 40